Co nowego? New Connect

Ostatnio moim znajomym przedstawiałem jakie miałem typy do kupienia, na które nie miałem pieniędzy i jak wyglądają dziś. Przedstawiałem im to miesiąc temu, więc tutaj zaktualizuję to jeszcze raz. A no i rzecz jasna krótka informacja - nie jestem żadnym doradcą, wszystko co przeczytacie to moje sugestywne opinie, bądź przemyślenia, a nie porada inwestycyjna.



Więc, co typowałem jeszcze rok temu, że fajnie byłoby kupić moim znajomym, a nie kupiłem i o 2-3 chyba nie pisałem nawet na blogu? Lista poniżej


Śnieżka marzec 2020 - 70zł za akcję dziś 81zł (wrzesień) - 7 październik 2021 82zł
Ambra marzec 2020 - 11-12 zł dziś 22 zł (wrzesień) - 7 październik 2021 25,6zł
Skarbiec marzec 2020 - 13 zł dziś 47 zł  (wrzesień) - 7 październik 2021 34,6
Torpol marzec 2020 - 9 zł dziś 14 zł - to chociaż kupowałem (wrzesień) - 7 październik 2021 12,8zł, myślę, że do 15-17 zł i tak dojdzie, ale potrzeba wygrać jeszcze ze 2-3 większe przetargi, czekamy na informacje z CPK m.in. 
Mirbud - marzec 2020 0,81 groszy - dziś (wrzesień) 4,5 kupowałem w różnych przedziałach cenowych 7 październik 2021 3,96zł - czego nie rozumiem patrząc po portfelu zamówień, znaczy częściowo rozumiem, bo branża budowlana jest uzależniona od cen materiałów, jednakże nadal wydaje mi się, że tutaj jeszcze spokojnie w stronię 8zł Mirbud podąży, ale będzie potrzebował czasu
XTB - Mówiłem już 2 lata temu moim znajomym żeby kupić był po 4 zł urósł do 32 zł (wrzesień oscylował w przedziale 16-18zł) - 7 październik 2021 spadł nawet do 13,25zł, dziś powyżej 14zł
Wawel - stabilne okolice 600 zł od marca zeszłego roku do dziś oscyluje sobie między 650-516zł
Lokum w marcu 2020 16 zł dziś 25,5 zł - 7 październik 2021 25zł


Czy można stwierdzi, że moje typy to czysty przypadek? Oczywiście, że można, nie mam wykształcenia ekonomicznego, nie wchodzę w szczegółowe analizy bo i tak masy rzeczy tam nie zrozumiem. Ale po wczorajszej infomacji o podniesieniu stóp procentowych i tym, że tylu ekonomistów "NIE SPODZIEWAŁO SIĘ" podwyżki, bądź, aż tak wysokiej podwyżki stóp udowadnia, że jednak wykształcenie ekonomiczne ma tyle wspólnego z ekonomią co ja z baletem. Znam co najmniej 2 youtuberów, którzy zwiastowali, że one urosną np. Ator - Jakub Woźniak, oraz Trader21 - Cezary Głuch. Dodatkowo ciekawe, że pan premier tak dobrze wiedział, że stopy zostaną podniesione... przypomnę, że to bankier bez wykształcenia ekonomicznego, ma co prawda studia podyplomowe, ale to co potrafi powiedzieć o ekonomii to woła o pomstę do nieba.


A teraz przechodząc do tego co nowego u mnie. Wszedłem na NewConnect. Chciałem najpierw wejść w Browar Czarnkow - i tak, wiem, że ma długi/stratę, a wybierając spółki do portfela trzeba się mocno zastanawiać nad takimi spółkami, szczególnie, gdy są na NewConnect, a nie GPW. Koniec końców nie kupiłem, ale kupiłem za to EuroTax.

Dlaczego? Od 11 lat wypłaca dywidendę, względnie tani (2,26), Free Float na poziomie około 12,52%, dywidendę wypłacali nawet w pandemię - co jest dla mnie niezwykle istotne. Spółka zajmuje się zwrotem podatku z zagranicy oraz pomocą w uzyskiwaniu zasiłków w takich krajach jak Holandia i Niemcy. To jednak co przyciągnęło moją uwagę, to, to, że nie ich zasięg działania nie obejmuje tylko polski, ale również Rumunię i Bułgarię, ale także posiadają spółki zależne - zajmujące się także transgraniczną obsługą kadrową (Euro-Lohn) oraz aplikacjami IT pozwalającymi na rozliczenie PIT przed niemieckim urzędem skarbowym (Taxando).

Kurs Euro-Tax ogólnie zanurkował z ponad 7zł, do aż 1,90zł. Ja kupowałem ostatnio po 2,26. Dlaczego? Ze względu na pandemię, stracili masę dochodu, bo jak wszyscy wiemy (bądź nie) pandemia zamknęła granicę, więc i klientów było mniej. A jednak dywidenda była, więc wchodzę w to i w najbliższym czasie będę tą spółkę skupował i nie tylko sobie. He he :) Ryzyko mimo wszystko i tak jest spore bo:

-To jest NewConnect
-5 000 000 akcji - oznacza to niską płynność na giełdzie, a co za tym idzie nie zawsze jest możliwość, żeby sprzedać szybko i dużą ilość akcji

Jednakże jestem bardzo pozytywnej myśli jeśli chodzi o tą spółkę :) 

Komentarze

Popularne posty